Vakantie Canada en Amerika 2008

Ons vakantieverslag per dag te volgen en foto's van onze reis door het groene Washington state in Amerika en Vancouver island in Canada.

Dag 1 : Een hele dag reizen met de kinderen met het vliegtuig vanuit Brussel via Londen naar Vancouver.

Dag 2 : DownTown Vancouver verkennen met de Vancouver Trolley: Stanley park, Granville island, Chinatown, Gastown.

Dag 3 : Met de seabus en bus naar de Capilano Suspension Bridge, hier lekker wandelen en klimmen. Later op de dag de camper ophalen en rijden naar Fort Langley.

Dag 4 : We wandelen vandaag naar Fort Langley historic site en naar het stadje Fort langley zelf.
             Dan via de strenge controle aan de grens met Amerika naar het North Cascades Nat.park waar we vannacht ook slapen op de Newhalem campground.

Dag 5 : We bezoeken het Visitor center en lopen onze eerst trail; de River Loop trail.
             Dan met de auto door het park om de verschillende uitzichtspunten te bewonderen oa Diablo Lake.
            Verder op weg naar Seattle waar het enige moeite kost om een camping te vinden.

Dag 6 : We moeten helaas verhuizen naar een andere camping in de buurt van Seattle, waarna we de bus nemen naar downtown Seattle.
             We wandelen door Pike Place Market en downtown, waarna we met de monorail naar de Space needle gaan.
             Hier bewonderen we het uitzicht over de stad en haven.

Dag 7 : Vandaag op weg naar Mount Rainier Nat park via een mooie route met veel sneeuw oa de Chinook pass en door de Wenatche Nat Forest.
             In het park zelf slapen we op de Onanapecash Campsite (echte aanrader).

Dag 8 : We gaan nu echt het Nat. park binnen en wandelen eerst de Grove of the patriarchs trail waar na we verder het park door rijden.
             Bij Box Canyon lopen we naar de overlookbridge (hier ligt nog veel sneeuw) om de gorge nog beter te zien.
             Via Narada falls eindigen we in het informatie center, waar we de Trail of the Schadows lopen. Onze camping ligt net buiten het Nat.park.

Dag 9 : Vandaag een echte reisdag naar Olympic Nat. park via de Pacific Coast Scenic byway met mooie uitzichten over de baaien van de oceaan
             Een erg mooi punt waar we stopten was in Sequim Bay Sate park, hierna vervolgen we onze weg naar Port Angeles.

Dag 10: We kunnen helaas Hurricane Ridge niet bereiken (het heeft vanacht gesneeuwd) en rijden dus via lake Crescent naar Rialto Beach.
              We wandelen hier over het schitterende strand en rijden dan verder op weg naar Hoh Rain Forest in Olympic Nat park waar we ook kamperen.

Dag 11: s'Morgens wandelen we de Hall of mosses trail en de Spruce trail beiden in het Hoh Rain forest gedeelte.
              We rijden uit Hoh en rijden naar Sol Duc waar we in de warmwater bronnen zwemmen.
              Hier kamperen we ook en eten in het Sol Duc Hot Springs resort.

Dag 12: We verlaten Sol duc en komen weer langs Lake Crescent en rijden door naar Hurricane Ridge (5242 ft) met een schitterend uitzicht.
              Hier wandelen we de meadow trail, dan rijden we terug naar Port Angeles waar we bij Salt Creek county park lekker pauzeren.

Dag 13: Via het veer van Port Angeles naar Victoria op Vancouver island terug naar Canada.
              Onze eerste stop hierna is Goldstream Prov.park waar we wilden wandelen en we eindigen vandaag in Chemainus.
Dag 14: Onze eerste stop is Little Qualicum Falls Provincial park waar we een mooie wandeling maken naar de falls.
              Hierna naar Macmillan Prov.park waar de oa. de Cathedral Grove trail lopen. We rijden verder en rijden dan via Port Alberni
              naar onze camping in Sproat Lake Prov.park (hier is het echt
heerlijk om te kamperen).
Dag 15: Via Nanaimo rijden we richting Pacific Rim Nat.park waar we de South beach trail wandelen (echt de moeite waard) dan via Rader Hill naar Tofino..
              We bijven hier 2 nachten in de Crystal Cove camping.
Dag 16: "rustdag" we gaan naar Jamie’s whaling station en varen met de boot opzoek naar walvissen. In de middag wandelen we op het strand van Long Beach.
Dag 17: We verlaten Pacific Rim Nat.park en via Lake Kennedy rijden we naar Nanaimo. We pakken hier de veerboot en gaan op zoek naar een camping in Vancouver.
Dag 18: Vandaag leveren we de camper in en rijden met de taxi naar het vliegveld; koffers inleveren en dan met taxi naar de Vancouver Aquarium.
Dan begint de terugreis definitief via Vancouver naar London en verder naar Brussel. De laatste etape is met de taxi naar huis.